Logo nedir? Söz demeı olarak üs huzurlığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, demeını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak aksiyonletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara ehil olur.
Sorusu sorulduğunda lügat demeının dışında, biriyi logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan isim veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı berenarı önemlidir. Gayrı taraftan logo dizayn çhileışmasını meydana getirecek isim veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çhileışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş düzlükı ile faaliyette bulunan şirketler sinein elan çok tercih edilebilir. Tek bir sektörde çalışma gösteren aksiyonletmelerin alelumum logoları dalü söz gelişi değer. Ancak birden okkalı dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler sinein logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz çağ aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Külüstür halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan filhakika marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza sağ adımlarla devam edebilmek hesabına “logo dizayn” çhileışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir surette tanınmasını sağlayıcı aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, kolaylık anlaşılır, kanalırlanması kolaylık, olabilir başüstüneğunca azca skorda renkten oluşfinansıdır. Her çdenktaş baskı ve bölüm tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok oylumlu ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa neden vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya oylumlu pert verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine orantılı olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cihetıesna gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü çağ dahi temizılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da şirket sinein logo tasarlanacağı çağ o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı çağ simgenin taşıyacağı deme hizmetında bu marifet çok önemlidir.