SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü fehva. Fakat bu dü fehva konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri muhtevain eleştiri olan bu dü fehva, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü fehva da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman daha heveslihava ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması muhtevain yapılan çhileışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş artışı davranışlemlerinin hepsine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini pozitifrmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da olabildiğince önemlidir. Başkaca SEM çhileışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çhileışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çhileışmalardır. SEM belli bir bütçe muhtevain verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları belli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak muhtevain yapılan çhileışmalardır. Gelin, bu karşıtlaştırmayı bir zaman daha heveslihava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki ayrım; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Yani SEO muhtevain en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi muhtevain yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama fehvaı arasındaki bir öteki önemli ayrım da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları olduğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu yer farklıdır. SEO çhileışmaları daha doğal uygulamaları kapsar ve sitenize daha organik bir gidiş geliş akışı katkısızlar.
Bu dü fehva, muhtevaerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çhileışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise uğur daha ticari olduğu muhtevain muhtevaerikler SEO çhileışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu saymak değildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Sadece dü fehva arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha eksiksiz ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden de faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.